Gyakran fordulnak hozzánk Skype-pal kapcsolatos hibákkal, a leggyakrabban arra panaszkodnak ügyfeleink, hogy: „Skype hívás közben engem nem hallanak”.
Tudunk-e mi segíteni ebben? Természetesen, szervizes kollégáink meg tudják oldani a problémát.
De mielőtt még felemelnék a telefont, és tárcsáznák a +36/20/295-6414-et, adunk néhány tippet, amit érdemes leellenőrizni, hátha megoldódik a probléma.
Először is célszerű elindítani egy teszthívást. Ezt úgy tehetjük meg, hogy a Partnerlistán megkeressük az „Echo / Sound Test Sevice”-t, és a „Hívás” gombra kattintunk, majd a sípszó után maximum 10 másodperces üzenetet hagyunk, amit aztán visszahallgathatunk. Ha nem halljuk a hangunkat, akkor jöhet a következő lépés: ellenőrizzük, hogy be van-e dugva a mikrofon, illetve, hogy a megfelelő helyre van-e bedugva. Ha ez rendben van, akkor a következő lépés a mikrofon hangerejének ellenőrzése. A felső menüsorban található „Hívás” menüpontra kattintva tudjuk előcsalni a „Hívásbeállítások”-at. Ha ez is stimmel, akkor már csak egy teendő maradt hátra: le kell ellenőrizni, hogy működik-e a mikrofon.
Ha a felsorolt pontokat mind leellenőrizte, sehol sem talált hibát, ennek ellenére nem oldódott meg, akkor nem maradt más hátra, mint tárcsázni. Ez ugyanis azt jelenti, hogy a probléma összetettebb attól, hogy egy átlagos felhasználó meg tudja oldani. De ha mindent megnézett, akkor nyugodt szívvel várhatja szervizes kollégánkat, mert biztosan nem arról van szó, hogy a macska kihúzott egy drótot, vagy elfeledkezett róla, hogy legutóbb takarítás közben kihúzta a gépből a webkamerát.